1. Zkuste říct a napsat, s jakými systémy se setkáváte běžně v životě.
2. Popište, co to je včelí úl. Jaké jsou role jednotlivých typů včel.
3. Popište, co to je mraveniště a jak funguje. Jaké jsou role jednotlivých typů mravenců.
4. Napište, jakým způsobem funguje škola, do které chodíte. Co dělají všichni lidé, kteří do školy chodí a kteří mají se školou nějaký vztah. Zkuste je setřídit podle činnosti, kterou ve škole nebo pro školu vykonávají do tabulky – Excel.
Do vyhledávacího pole na monitoru napište Excel, otevřete program a do jednotlivých buněk popište školu. Vytvořte ohraničení vaší tabulky. Viz. níže obrázek, kde ho najdete.
Výsledek uložte a jako přílohu pošlete učiteli.
Aktivita
V některých městech mají tzv. inteligentní parkovací systém. To znamená, že systém pozná, kolik je na vybraných parkovištích obsazených, resp. volných míst. A toto číslo se pak ukazuje na informačních tabulích po městě. Řidič tak ví již cestou, kde bude moci zaparkovat. Co musí takový systém obsahovat a k čemu v tom systému takový prvek je?
Prvky potřebné k fungování systému:
Senzor, infotabule, propojení, databáze volných míst
Server
Zkuste odpopvědět na otázku, co jednotlivé prvky zajišťují, aby se zobrazilo pro řidiče, kde je volné parkovací místo.