Běžně užívané modely
Model je znázornění něčeho obvykle reálného, ale může být vytvořen právě třeba při vynalézání něčeho nového. Model může být hmatatelný, ale často je v digitální podobě. Aby mohl model pomoct vyřešit problém, musí být vhodný a obsahovat ty důležité prvky.
Aktivita:
Vyjmenujte příklady modelů, se kterými pracují následující profese. Když napíšete model, na který nepřijde nikdo ze spolužáků, dostanete za něj tři body. U každého příkladu uveďte, k čemu daný model tato profese používá. Mají nějaký model společný, který by používali všichni?
– popelář/popelářka (ne řidič)
– dentální hygienista / dentální hygienistka
Aktivita:
Vyjmenujte další příklady modelů.
Příklad modelu v praxi:
Úkol:
V Google mapy naplánujte cestu z výchozího bodu: ZŠ Kamínky, Brno , Kamínky 5 Odkaz na výchozí bod: ZDE do města Vsetín a použijte minimálně 3 průjezdní body.
1. Vyškov – Kroměříž – Fryšták
2. Vyškov – Kroměříž – Zlín
3. Bučovice – Uherské Hradiště – Zlín
a) Mapy zkopírujte pomocí print screenu nebo lépe výstřižku (win + Shift + S), vložte do těla e-mailu a zašlete učiteli k hodnocení.
b) Mapy zkopírujte pomocí print screenu nebo lépe výstřižku (win + Shift + S), vložte do vlož to Wordovského dokumentu a přihlas se k hodnocení.